Ekonomi

Tesla yatırımcıları elektrikli araç stratejisine açıklık getirilmesini istiyor

Tesla Inc. (NASDAQ:TSLA) yatırımcıları, özellikle 5 Nisan’da 25.000 dolarlık “Model 2” elektrikli araç planlarının rafa kaldırıldığını öne süren bir raporun ardından, CEO Elon Musk’tan şirketin elektrikli araç (EV) stratejisine ilişkin net bir iletişim arıyor.

Belirsizlik, Tesla’nın Pazartesi günü kamuoyuna açıkladığı, küresel işgücünün %10’undan fazlasını ve birkaç üst düzey yöneticiyi işten çıkarma kararının ardından yoğunlaştı.

Hissedarların tedirginliğine katkıda bulunan işten çıkarmalar, küresel olarak azalan elektrikli araç talebi ve daha düşük maliyetli Çin elektrikli araçlarının artan rekabetinin daha geniş bir bağlamında ortaya çıkıyor. Wedbush Securities analistleri, özellikle şirketin büyüme hikayesinin önemli bir bileşeni olarak gördükleri Model 2 ile ilgili olarak Tesla’dan net bir “stratejik vizyon” ihtiyacını vurguladılar.

Musk’ın 23 Nisan’da yapacağı kazanç çağrısı, çok ihtiyaç duyulan yanıtları vermesi için potansiyel bir fırsat olarak görülüyor.

Model 2’ye ek olarak, Tesla’nın Model 2 ile aynı küçük araba platformuna dayanan sürücüsüz bir robot taksi geliştirme planları hakkında da spekülasyonlar var. Musk, 8 Ağustos’ta robotaksinin tanıtılacağını ima etti ancak daha fazla ayrıntı vermedi. Sektör uzmanları, önemli mühendislik ve yasal engeller göz önüne alındığında, böyle bir aracın hızlı bir şekilde piyasaya sürülmesinin fizibilitesi konusunda şüphelidir.

Musk’ın son paylaşımları duruma açıklık getirmedi; bir tanesi Tesla’nın otonomiye odaklandığını belirtiyor, ancak araç planları veya zaman çizelgeleri hakkında ayrıntı vermiyor. Tesla’nın hisseleri belirsizlikten etkilenerek işten çıkarma haberlerinin ardından tekrar düşüşe geçti ve şu anda Temmuz ayındaki zirvesinden bu yana %45’ten fazla değer kaybetti.

Tesla, hacim bakımından en büyük otomobil üreticisi olan Toyota’yı (NYSE:TM) geçerek piyasa değeri bakımından dünyanın en değerli otomobil üreticisi olmaya devam ediyor. Yine de şirket, mevcut hacimli satıcıları olan ve yeniden tasarlanması gereken Model 3 ve Y’nin satışlarındaki düşüş de dahil olmak üzere zorluklarla karşı karşıya.

BYD (SZ:002594) gibi Çinli elektrikli araç üreticileri uygun fiyatlı modellerle ilgi çekmeye başladı ve Xiaomi’nin yakın zamanda 30.000 dolarlık spor sedan ile otomobil pazarına girmesi güçlü bir tüketici tepkisi aldı.

Deutsche Bank ve Wedbush’tan analistler Tesla’dan netlik bekleyenler arasında yer alıyor ve bazıları Model 2’nin potansiyel iptalini şirketin büyüme beklentileri için bir “fiyasko” olarak nitelendiriyor. Robotaksilere odaklanma, potansiyel olarak çığır açıcı olarak görülse de, tüm yatırımcılar tarafından Model 2’nin yerini alacağı düşünülmüyor.

Deepwater Asset Management’tan Gene Munster gibi bazıları, odak noktasının robotaksiye kaymasını destekliyor ve bunun taşımacılık sektörünü yeniden tanımlayabilecek “parlak” bir hamle olduğunu düşünüyor.

Kazanç çağrısının tarihi yaklaştıkça, yatırımcılar ve analistler Musk’tan Tesla’nın elektrikli araç pazarındaki gelecekteki yönüne ışık tutacak kesin bilgiler almayı umuyor.

Reuters bu makaleye katkıda bulunmuştur.

Bu makale yapay zekanın desteğiyle oluşturulmuş, çevrilmiş ve bir editör tarafından incelenmiştir. Daha fazla bilgi için Şart ve Koşullar bölümümüze bakın.

haber-lalapasa.com.tr

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu