Haber

Bu hatta günde 600 bin yolcu seyahat edecek.

İSTANBUL (İGFA) –Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, Halkalı-İstanbul Havalimanı Metro hattında incelemelerde bulundu.

Bakan Uraloğlu, burada metro sınır çalışmalarında son duruma ilişkin açıklamalarda bulundu.

Halkalı’dan başlayıp İstanbul Havalimanı’na ulaşan metro hattının 31,5 kilometre uzunluğunda olduğunu kaydeden Bakan Uraloğlu, “Taşoluk, Arnavutköy-Hostane, Fenertepe-Üniversite, Kayaşehir, Olympiaköy, Halkalı Stadyum ve Halkalı istasyonları olmak üzere 8 istasyon ve 2 istasyon bulunuyor. . Bağlantı limiti 5 km olan 1 adet depo alanı bulunmaktadır. Saatte 120 km tasarım hızıyla günde 600 bin yolcu bu limit dahilinde seyahat edebilecek” dedi. Hattın hizmete girmesiyle yolculuk sürelerinin azalacağını kaydeden Uraloğlu, “Kağıthane-İstanbul Havalimanı arası 24 dakikaya, Göktürk-İstanbul Havalimanı arası 12 dakikaya, Tekstilkent-İstanbul Havalimanı arası ise 12 dakikaya çıkacak. Arnavutköy-Beşiktaş arası 45 dakika, Başakşehir (Metrokent)-Kağıthane arası ise 36 dakikaya çıkacak. “Küçükçekmece-Kemerburgaz arası süre 48 dakika, Küçükçekmece-Kemerburgaz arası ise 50 dakika olacak” dedi.

ENTEGRE OLACAK YERLER

Bakan Uraloğlu, Halkalı-İstanbul Havalimanı Metro sınırına entegre edilecek lokasyonları da açıkladı. Uraloğlu, Halkalı-İstanbul Havalimanı Metro sınırı, mevcut ve yapım aşamasında; Gayrettepe-İstanbul Havalimanı ile havalimanında, Marmaray ile Halkalı’da, Yenikapı-Hacıosman Metrosu ve yapacağımız Büyük İstanbul Tüneli ile Gayrettepe’de, Hızlı Tren ile İstanbul Havalimanı’nda, Bakırköy-Kirazlı-Metrokent-Kayaşehir Metrosu ile Kayaşehir’de “Olympiaköy’de Bakırköy-Kirazlı-Olimpiyatköy Metrosu, Halkalı’da Kirazlı-Halkalı Metrosu ile entegrasyonu sağlayacak” dedi.

EKONOMİK FAİZ 2 MİLYAR 639 MİLYON AVRO ÜZERİNDE OLACAK

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, Halkalı-İstanbul Havalimanı Metro sınırının otoyol bakım ve işletmesi, zaman tasarrufu gibi faktörler nedeniyle 20 yıllık projeksiyonda ekonomik faydasının 2 milyar 639 milyon euronun üzerinde olacağını söyledi.

Bakan Uraloğlu, projenin son durumuna ilişkin şu bilgileri paylaştı:

“Projemizin ana hat tünellerinde 6,60 metre çapında 6 adet TBM kullanarak toplam 55 bin 600 metre sınır tünelini tamamladık. Tünellerin kaplama betonu imalatlarında yüzde 99 ilerleme kaydettik, Bitirmek üzereyiz. İstasyonlarda, şalt yapılarında ve servis istasyonlarında inşaat çalışmalarına devam ediyoruz. Betonarme imalat inşaatlarına devam ediyoruz. İşin %97’sini tamamladık. Ayrıca inşaatta da %60 ilerleme kaydettik. İstasyon ve servis istasyonları ince inşaat işleri Hat tünellerindeki demiryolu imalatlarını %97 oranında tamamladık Proje genelinde Elektromekanik işlerde %67 ilerleme kaydettik Halkalı-İstanbul Havalimanı Metro Sınır Projesi kapsamında Gayrettepe- “Havaalanı Projesi ile ortak kullanılacak 120 bin m2 alanlı, 176 Araç kapasiteli Depo Alanı ve Atölye Binası’nı tamamlayarak 26 Aralık 2022’de açılışını yaptık.”

Bakan Uraloğlu, inceledikleri sınırın 24 kilometrelik İstanbul Havalimanı-Kayaşehir bölümünün Mart 2024’ten önce hizmete açılması hedefiyle 7 gün 24 saat çalışmalarını sürdürdüklerini kaydetti. Projenin Kayaşehir istasyonuna kadar olan kısmının tamamlandığını, Başakşehir-Kirazlı Metro Sınırı ve Bağcılar-Kirazlı-Başakşehir-Olimpiyatköy Metro sınırıyla entegre olacaklarını söyleyen Uraloğlu, kalan 7,5 kilometrede Olympiaköy, Halkalı Stadyum ve Halkalı İstasyonlarını açacaklarını söyledi. 2024 yılı sonuna kadar sınırın kaldırılmasını hedefliyoruz” dedi.

haber-kemer.com.tr

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Göz Atın
Kapalı
Başa dön tuşu